Unit Pentadbiran dan Kewangan
Pengenalan
Unit Pentadbiran terdiri daripada Unit Pentadbiran Am dan Unit Kewangan. Unit ini memberikan perkhidmatan sokongan kepada anggota PLANMalaysia@Kedah dengan menguruskan hal-hal Pentadbiran dan Kewangan jabatan.
Fungsi
- Menguruskan hal ehwal surat menyurat, Urusan perjalanan fail termasuk pembukaan dan penutupan fail.
- Mengendali segala aspek pengurusan pentadbiran pejabat.
- Menyediakan segala laporan kewangan (mengurus).
- Membantu di dalam penyediaan anggaran peruntukan tahunan.
- Mengemaskini rekod-rekod cuti dan perkhidmatan.
- Pengurusan hal ehwal kakitangan berhubung perjawatan, pentadbiran dan perkhidmatan.
- Mengurus bayaran urusan elaun tuntutan, bil, tiket kapal terbang dan berkaitan tempahan penginapan.
- Mengadakan program yang teratur bagi pelaksanaan aktiviti di unit personal, kewangan dan aset.
- Menyelaras aspek pembangunan sumber manusia.
- Merekod dan mendokumentasi hal-hal berkaitan.
- Mengurus latihan kakitangan
Objektif
- Memastikan pengurusan surat menyurat dikendalikan dengan licin dan teratur.
- Memastikan sistem fail teratur dan sistematik.
- Memastikan perolehan penyimpanan dan sistem rekod teratur, mematuhi peraturan dan kemaskini.
- Kawalan dokumen.
Aktiviti
MENGURUS HAL-HAL PENTADBIRAN
- Menguruskan hal ehwal surat menyurat, Urusan perjalanan fail termasuk pembukaan dan penutupan fail.
- Mengendali segala aspek pengurusan pentadbiran pejabat.
- Mengemaskini rekod-rekod cuti dan perkhidmatan.
- Pengurusan hal ehwal kakitangan berhubung perjawatan, pentadbiran dan perkhidmatan.
- Mengadakan program yang teratur bagi pelaksanaan aktiviti di unit personal, kewangan dan aset.
- Menyelaras aspek pembangunan sumber manusia.
- Merekod dan mendokumentasi hal-hal berkaitan.
- Mengurus latihan kakitangan
MENGURUS KEWANGAN JABATAN
- Menyediakan segala laporan kewangan (mengurus).
- Membantu di dalam penyediaan anggaran peruntukan tahunan.
- Mengurus bayaran urusan elaun tuntutan, bil, tiket kapal terbang dan berkaitan tempahan penginapan.